L'infant

Entenem l’infant com una persona de ple dret, competent, amb curiositat innata i desig d’aprendre, un ésser que es troba en una etapa única de la vida, amb valors i cultura propis que s’han de respectar i cuidar.

L’infant és protagonista actiu del seu aprenentatge i només si l’observem podem acompanyar-lo per tal què pugui dissenyar el seu propi camí cap a la descoberta.

Convençudes que l’art d’investigar creix segons l’ambient educatiu, oferim a l’infant experiències pedagògiques que promouen i faciliten el seu desenvolupament i aprenentatge, i tenim cura dels espais, el temps i el vincle que establim amb nens i nenes.

L’equip educatiu acompanya els infants des de la confiança plena en les seves capacitats, i respectem la individualitat i la seva història personal.

Les Famílies

Considerem la família com el primer entorn d’aprenentatge i socialització i un pilar fonamental en el desenvolupament dels infants. A les escoles promovem una relació de confiança, proximitat i col·laboració entre escola i família, amb l’objectiu de garantir un acompanyament respectuós en el seu creixement i fer de la seva educació un procés compartit.

Promovem una comunicació fluida i una participació activa de les famílies en el dia a dia de l’escola, a partir de diferents canals d’intercanvi i organitzant trobades, tallers i espais de diàleg per tal de construir conjuntament un entorn educatiu més enriquidor per als infants.

Cada família és única i acollim aquesta diversitat amb respecte i sensibilitat. Considerem que cada infant forma part d’un sistema familiar amb les seves dinàmiques pròpies, històries i valors. No només acompanyem els infants en el seu desenvolupament, sinó que també donem suport a les famílies perquè se sentin escoltades i acompanyades.

Valorem totes les realitats familiars reconeixent-ne la seva riquesa, per tal d’aconseguir una comunitat educativa on família i escola oferim als infants un entorn ric en experiències, segur i acollidor, on créixer feliços i sentir-se plenament reconeguts.

Vida Quotidiana

La vida quotidiana esdevé l’eix central dels nostres projectes i considerem com a educatiu tot el temps que l’infant roman a l’escola.

La qualitat en els moments de cura és clau per a la seva la salut i benestar, entenent que són situacions ideals per establir el vincle que li oferirà seguretat i el farà sentir reconegut i estimat.

Per aquesta raó, els equips educatius de manera conscient donen valor i organitzen el temps i els espais per donar resposta a les necessitats emocionals, d’alimentació, de descans, d’higiene, de relació i de joc de l’infant.

Acompanyem els infants des de l’estima i el respecte, afavorint que se sentin segurs a l’escola per desenvolupar les seves habilitats motrius, cognitives i emocionals a través del joc, que considerem un DRET reconegut de l’infant.

Amb la disposició dels espais i els materials, els equips educatius acompanyem i fomentem el joc lliure i espontani que permet a l’infant connectar amb la seves necessitats, desitjos i fer els seus propis aprenentatges, d’acord amb el moment evolutiu en qual es troba.

Espai i Materials

Considerem que els espais que oferim als infants i els hi dissenyem han de ser educadors i educatius. Per això tenen en compte les seves necessitats autèntiques i tenen cura de l’estètica amb la finalitat que siguin acollidors, atractius i provoquin el joc i la relació.

A partir de l’observació del que fan i en el que mostren interès els infants, de les seves inquietuds, de les seves necessitats emocionals, motrius, de relació, de joc, preparem espais polisensorials amb valors pedagògics, que fomenten l’autonomia tant del joc com de l’acció.

Vetllem perquè tots els espais de l’escola siguin acollidors, generin benestar i siguin respectuosos amb els processos d’aprenentatge dels infants, i disposem de materials que potenciïn el desenvolupament integral de l’infant, la confiança en si mateix, que permetin l’acció, que suposin un repte i que siguin rics sensorialment. És per això que apostem pels naturals, oberts i flexibles.

Escola Inclusiva

L’escola bressol és un espai clau en la socialització, on educar és acompanyar els infants en la seva descoberta del món i també com el món els veu, els anomena i què els ofereix.

La tasca i funció dels equips educatius és fonamental per promoure i crear unes escoles lliures d’estereotips de gènere, que cuiden i afavoreixen una mirada àmplia i diversa del món i les relacions.

Les nostres escoles ofereixen atenció als infants dins el marc d’un sistema educatiu inclusiu, adequant les propostes educatives per tal d’atendre la diversitat i assolir una igualtat d’oportunitats i d’accessibilitat.

Fomentem que les EBM siguin espais segurs on totes les maneres de ser, estar, mostrar-se i estimar siguin igual de valorades i on tothom pugui desenvolupar-se lliurement des del respecte i la cura.

Escoles Verdes

Formem part del Programa d’Escoles Verdes, un programa on les escoles participants estan compromeses amb la sostenibilitat i fomenten una educació ecosocial per transformar el centre i el seu entorn, i promouen un canvi en la cultura d’escola a través de tres línies d’acció:

– El currículum ambientalitzat.

– L’organització, participació i implicació en l’entorn dels infants, les famílies i l’equip educatiu.

– La gestió sostenible de recursos i materials.

Com a escoles reflexionem i treballem per dur a terme accions que promouen valors ambientals i de respecte a l’entorn.